Friday 24 August 2012

gibberish about Köln ja Amsterdam

Nüüd siis paari sõnaga meie selle aasta augustireisist.

Kui ühe sõnaga asi kokku võtta, siis: KUUM. Väga. Pm kohe Düsseldorf (Weese) lennujaamas olid palmid väljas. Ma korra juba mõtlesin, et oot-oot, kas ma maandusin Itaalias? Tegelikult oli vist tegemist botaanikaaia väljapanekuga. Vist. Mu saksa keel oli siis veel väga roostes.

Köln (meie peamine peatumiskoht) oli äge. Käisin Kölnis ühe korda jooksmas (teise korra Amsterdamis) ja kõndisin vist iga päev ca 20 km. Päriselt ka. Ma pole ühegi reisi ajal niiii palju kõndinud. Neljandal päeval olid mul juba südame kõrval valud sellest ringi traavimisest. Nüüdseks vist olen valudest lahti saanud. Ca 160 km rattarenni on abiks ka olnud.

Kölni toomkirik on megaäge. Pm kõndisime (!) Kölni vanalinnas (niipalju, kui see vanalinn on pärast sõda) ja siis pöörasime ümber nurga ja seal ta oli. Hinge tõmbas kinni pm, sest see hoone on küll megavõimas. Nagu müür taevani oleks maa seest äkki välja ilmunud. Nii kõrge oli. Toomkirik pidavat olema ka Saksamaa külastatuim turistikas. Käisime sees ka. Seal üks aken oli kahjustada saanud ja selle asemele tehti kaasajal piksliline vitraaz. Üks usumees oli selle pärast megasolvunud ka olnud.

Amsterdam oli väga rahvarohke turistikas pm. Poodides enam eriti ei käinud ja mõnus oli ka niisama kanali veerel või platsil mõne kuju või purkskaevu äärel  istuda. Pm kõik võimalused, mis  jalgade kastmiseks olid, said ka ära kasutatud. Megakuumus oli ikka. Kõndisime natuke vähem. Ca 15 km päevas. Meeldis see, et igale liiklejale (jalakäija, rattur, auto, ühistransport) oli mõeldud üks rida mõlemas suunas. Võrdsus ikkagi.

Nunnu, aga megakallis koht. Köln tundus Amsterdami kõrval ikka väga odav . Amsterdamis sõime ka elu kalleima õhtusöögi. Loodan, et sellist summat me enam kunagi välja ei pea käima. Koht oli Castell. The Guardian oli selle valinud maailmas 15. restoraniks. Me läksime sinna lühikestes pükstes. Ja ma oma kaasavõetud kõrgeid kontsi ei saanudki kanda...

Aga Kölnis oskame nüüd soovitada väga head kebabi kohta, väga head itaalia restorani ja väga head hiinakat. Kõik väga mõistlike hindadega. Kebabi kohas tüüp teeb ise need saiad ka valmis ja lambaliha on megahea.

1 comment:

siim said...

Castell oli see koht muidu.