Saturday 10 December 2011

gibberish about õigusajalugu

Siis, kui mina veel koolis VÕS'i õppisin, ei olnud see seadus pooltki nii kole, kui ta on praegu.
Mulle täitsa meeldis. Nt Käerdi aine läks mul suurepäraselt. Selline hea mõnus valemi järgimine (ma ikkagi reaalklassist ju). Just üks päev vaatasin tema aines tehtud masterpiece'i. Ilus oli kohe lugeda. Jutt jooksis, loogika oli paigas. Peaaegu oli tunne, et mina küll seda kirjutanud ei ole.

Lisaks sain lõpuks isegi lepinguvälised võlasuhted selgeks (almost no thanks to õppejõud). Pm oli selleks vaja ära õppida üks tark lause. Panin selle magistri sisseastumiseksami kaasusesse kirja ja ülejäänu on ajalugu (jee, tasuta koht). Ja praegu ma seda lauset ei mäletagi (praktika puudumine on väga jama asi). Oli vist midagi heakskiitmisega seotud.

Ma nüüd üle pika aja võtsin taas VÕS'i lahti. Ja OMG!
Väike stiilinäide:
Kui krediidivahendusega tegeldakse kõrvaltegevusena, ei pea krediidivahendaja täitma käesoleva seaduse § 54 lõigetes 41 ja 42, § 541 lõikes 21, §-des 4031 ja 4032 ning § 407 lõigetes 21–23 nimetatud kohustusi.

No kui palju saab veel neid prim'e ja secunda'sid panna?! Suht kole v mis?
Ma üldse ei imesta, miks vahepeal taheti, et sisseastumisel on vaja ka matemaatika eksamit. Hell, kui nii edasi läheb, siis võiks füüsika ja keemia eksamid ka kohustuslikud olla.

Pm kui seadus on selline, siis inimesel lihtsalt peab olema seadus nö raamatuna olemas, et saaks sinna märksõnadega need §-d juurde kirjutada. Lihtsalt ei ole reaalne, et iga § puhul hakkad viidet otsima.

Oma vanas VÕS-is olingi ma nii teinud oluliste § puhul, aga praeguseks on minu redaktsioon juba õigusajalugu :-(

No comments: